Dag 10 The Grand Canyon

29 september 2014 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag is het de dag om een natuurwonder te gaan bekijken. The Grand Canyon. Een gebied waar je in de geschiedenis van moeder aarde kunt kijken. Zo imposant en indrukwekkend moet dit zijn.

Mamma en ik hebben een helikoptervlucht geboekt om de de Grand Canyon van bovenaf te bewonderen. We gaan met een kleine heli, die vijf personen kan vervoeren. Het wordt een adembenemende vlucht. Werkelijk onvoorstelbaar wat je ziet. De foto's geven eenwaardige indruk. Maar dit natuurwonder moet je echt met je eigen ogen gezien hebben. Magnifiek.........

Nadat we weer geland zijn gaan we met de motor verder de Canyon in. Wat een prachtige uitzichtpunten zijn er. Onderweg komen we ook diverse reeën tegen die de weg oversteken.

Maar ook een groot edelhert met zijn kudde vrouwtjes en jonkies. Werkelijk prachtig. Ze staan in iedergeval schitterend op de foto.

als iedereen om 16:00 uur uit het park is gaan we door naar Williams. Het eindpunt van deze dag.

Williams is een authentiek western dorpje. Gelegen aan de historische Route 66. Het is dan ook het laatste dorpje dat gebypassed werd door de snelweg I-40. Vandaar dat er nog maar weinig over is van de historische Route 66.

Nadat we lekker een in steakhouse hebben gegeten wandelen we nog even door het dorpje met veel neon licht en winkeltjes.

1. Andy Kuiper:
    30 september 2014
    Gewoon leuk om jullie blog te volgen. Echt leuk en zeker zul je mooie foto's. Grt uit Effen.
  2. Andy:
  3. Birgit:
    30 september 2014
    Geweldige reis, mooie foto's van genietende mensen
  4. Ingrid:
    5 oktober 2014
    Hee Henny (en Kenny) wat een ervaringen, net pas jullie blog ontdekt omdat ik de link niet had, heerlijke herkenningspunten van ook onze reis. Volgens mij waren jullie heerlijk aant genieten, zij het niet dat ik net op fb een erg vervelend bericht tegen kom. Godver.... Das k*t. Heel veel sterkte en beterschap en een voorspoedige reis terug gewenst. Kus